Alla inlägg under februari 2014

Av Emilie Larsson - 23 februari 2014 11:49

Att en del saker kan vara så obeskrivliga är helt sjukt :)

som att min kärlek till en viss person inte går att berätta allt i ord, eller när han ringer hur obeskrivligt dant man ler från kind till kind innan man svarar.

Det är sådan här känsla man ska ha för någon och bara känna hur hjärtat gör volter inne i kroppen och hoppas jag alltid kommer ha denna känslan och det tvekar jag inte om att jag kommer ha.


Obeskrivligt hur alla känslor och drömmar kommer komma i uppfyllelse, att jag nu kommit underfund med att jag inte alls hör hemma här i småland.

Men har äntligen hittat den som ska föra mig hem :)

Allt jag skriver här skriver jag sannesenligt och försöker inte att tracka ner på någon!

Men ibland känns det som att jag inte har en enda vän här där jag bor nu, varje gång man ska fråga om dem kan så dyker det alltid upp saker sedan ska de höra av sig nästa gång de kan ses........men man hör inget alls från dem.

Eller så vill de inte ses ensam med mig och vill ha med nån.

Men det gör inte mig något vill de inte ha med mig att göra så behöver de inte, och snart ska jag flytta där vill andra ha med mig att göra och umgås med mig alla fall, människor jag inte ens träffat och vissa jag träffat endast engång till skillnad från människor man känt i flera år.


kan inte sitta påstå jag aldrig känner mig ensam och det gör jag för det mesta, dem enda jag umgås med just nu är mina barn inget fel i det men ibland vill man ha lite vuxet sällskap med.

Och det är med obeskrivligt hur det ens kan vara så, fast på ett sämre sätt!


aöt kommer bli till det bättre efter att jag har flyttat, så kommer även mitt mående att bli ;)

Av Emilie Larsson - 18 februari 2014 11:32

Att gå upp kl 5 är väl direkt inget för mig och skit trött vid denna tiden att ens orka göra sig iordning men det funkade och kunde vila lite på tåget.

denna dagen har ag fruktat för länge och varit skit nervös för.......när vi väl kom dit så var jag så nervös jag inte kunde stå still. men hade ju mina barn med mig, min syster och en gemensam vän.

tror jag var lite nervös med tanke på att min advokat bara skulle finnas med på videolänk men gick faktiskt väldigt bra........ordeföranden/talesmannen var rätt lugn av sig och skapade även ett lugn i mig med  så fort jag kom in i salen.


Började med att jag satte mig ner, sedan koppade han först upp mitt ex och hans advokat och senare mina advokat som satt i stockholm, de andra satt via videolänk från helsingborg.

Sedan började dem läsa upp sin stämning om varför han vill ha gemensam vårdnad, och sedan fick min advokat läsa upp mitt bestridande varför jag inte ville att han ska ha delad vårdnad om lukas än.

Och måste säga vart verkligen förvånad över min jurist hon la up allting så jäkla bra ;)


ordföranden ifrågasatte vad henrik ville få ut av att ha delad vårdnad, och han kom direkt inte med så bra anledningar.

Dem räknade även upp att det kommit in en massa anmälningar.........dem är ju för dumma.....80 % av dem har ju den idioten kommit in med.

så fattar inte vad han vill åstadkomma egentligen.


sedan började vi prata om sammarbetssamtal och ev medling som kan vara med för att jobba på konflikthantering.

och tror det kommer att lösa sig väldigt bra ;)


så domaren beslutade om medling och han har än inte fått vårdnad om lukas men att han såg att jag inte hade nåt emot det i framtiden om han bättrar sig.

han fick även en tillsägelse att vara mer trevlig i sina sms och inte en massa nedlåtande hela tiden.

då han läste upp och sa att jag känner mig orolig och rädd pga allt detta, och jag sa självklart att det stämmer.


så det är bra att han lovade detta inför en tingsrätt då känner jag mig mer säker.


Tingsrätten var på min sida och enligt min jurist är det ovanligt att tinget tar någons sida ;)

känner mig så jävligt bra och äntligen kan jag koncentrera mig på det som är viktigt.


måste med svida för dem eftersom en jurist vann över en advokat ;)

tycker ändå jag har rätt att fira min seger :)

Av Emilie Larsson - 10 februari 2014 16:44

Känner så att allt börjar gå vägen för mig ;) Om ett par veckor får jag äntligen träffa kärleken min, mitt allt. Och om ett par månader ska jag flytta ihop med mannen i mitt liv......känner mig så lycklig.

Att äntligen få uppleva detta med någon som verkligen älskar mig, och att jag ska börja studera och göra allt för att få ett jobb så vi kan få ett hur bra som helst liv ihop ;)


Känner bara att detta är meningen att vara, att han och jag äntligen skulle hitta varandra.

Aldrig i hela mitt liv älskat någon så här mycket.....gör ont när jag inte har han nära och pirrar i hela kroppen när han är nära.

Känns så underbart vi kommer få vara nära varandra varje dag för resten av våra liv för jag kan känna att så kommer det att bli.

Kan bara inte förstå att detta kommer att hända, och trodde aldrig att mitt liv skule bli så här ;)

och jag blir bara mer occh mer lycklig när min älskling och våra barn (mina och hans son) är lyckliga, och så ska jag fortsätta att spendera mitt liv.


Har alltid drömt om ett riktigt familjeliv och nu har jag äntligen ett.......även om vi inte har några gemensamma barn än så är alla vi en familj ändå ;)


Älskar min familj så jävla mycket och det är nåt ingen kan ta ifrån mig <3

Av Emilie Larsson - 2 februari 2014 10:08

Allt verkar bara gå åt fel håll hela tiden och han verkar komma undan med allt!

Att min jurist skulle begära sammarbetssamtal trodde jag skulle hjälpa, och allt skulle bli bra till slut.

Men nej nu får han komma med dåliga ursäkter att det är så långt och kostar en massa och omöjliggör för honom att komma......skulle han tänkte på innan han höll på jävlas och kränka och trakassera en.


Så nu kommer ju detta med kränkningen bara att fortsätta hela tiden har sagt till min jurist att ett till sms bara ett som jag känner mig kränkt på då kommer jag inte tveka på att göra en anmäla mot han

anser dem att att det inte ska behöva sammarbetssamtal nu, är dem ju dummare än jag trodde.

Han har fan råd med allt annat med inte att åka på sammarbetssamtal.....väldigt väldigt konstigt.


Går heller inte prata med detta med alla......ibland känns som det jag pratar med väggen utan att få nåt svar tillbaka.

Därför jag hellre pratar om det här!

Ovido - Quiz & Flashcards