Alla inlägg under januari 2012

Av Emilie Larsson - 14 januari 2012 10:24

I tisdag Skulle jag egentligen opererat bort min gallblåsa, men tydligen behövde sjukhuset mer blodprover från mig så var tvungen lämna dem på morgonen på tisdagen. Så jag sov över hos min bror som bor i samma ort som där jag ska opereras. Skulle sen gå operera mig dagen efter på onsdagen och skulle vara där kl 8 på morgonen- FASTANDE!


Vad jag hatar sånt sitta och svälta ihjäl i en hel evighet. Trodde jag skulle få operars nångång under förmiddagen men då sa de att jag inte ska operras förns på eftremiddagen- jag tänkte VAAA???

Va fan ska jag göra här i flera timmar??

satt och väntade fick ta upp datan så tiden skulle gå snabbare kl vart 9 den vart 10........sen skulle de sätta i en kanyl i handen på mig jomen visst det gick som en dans-inte!

stack mig 4 ggr innan de hittade rätt.......nu vet jag hur ni nåldynor känner er hua.

Sen gick tiden och sen skulle jag ha kateter i urinblåsan med som de heller inte fick i utan fick ta i den efter de sövt mig. sedan skulle jag klä om till de här sexiga sjukhuskläderna.


Fick lägga mig i sängen och sedan rulla dem mig till första avdelningen där man ska vänta innan man får komma in i operationsrummet......my god om jag var nervös tänkte:- ska jag sticka när jag endå har chansen??

sedan rulla dem in mig där jag skulle opereras och alla frågade mår du bra?

va fan är det och fråga mår man bra när man ligger på operationsrummet?? hur fan skulle dem må??


Var ju nervös som fan ville bara därifrån.........sen gjorde dem massa blodtryck och annat skit. sedan kom läkaren in som skulle söva mig......fick först lustgas och andas in i sedan sa han att nu kommer jag ta in narkosen så somnar du snart......i that i did.


kvart i 2 fick jag narkosen när jag vakna upp var kl helt plötsligt 8. sedan fick man ligga i uppvakningsrummet tills man vaknat till ordentligt och mådde bra.

Men de 2 första dagarna var rena helvetet ont som fan hade jag..........fick nästan leva påsmärtsillande. mend e ville inte ge för mycket för att jag var gravid.

Men nu idag lördag är det bättre........kan sitta upp och ställa mig upp visst gör ont som fan än men lärt mig leva med det. smärtan måste ju upphöra nåndag allafall :)

Ovido - Quiz & Flashcards