Alla inlägg under juni 2013

Av Emilie Larsson - 24 juni 2013 08:45

Blir så trött på allt, vet inte hur länge jag orkar med människan!

Jag är bara glad att jag lyckades ta mig ifrån honom, För man ser hur dan han är nu.

Hur diskuterar man ens vuxna konversationer med en "man" som ännu är ett barn?


Är det jag som är en dålig mamma eller han som försöker övertala mig jag är det??

Jag försöker göra allt för att han ska umgås med sin dotter, men jag kan bara inte låta han få komma till mig när han gjort allt det han gjort mot mig!

Det verkar som allt jag gör så är jag dålig, bjuder inte hem honom då är man dålig, och sysslar med umgänges sabotage.

Bytte nr vad hjälper det?? nu invaderar han min mejl också.

Helt okej han skriver till den men tycker det bara ska handla om mikaela eller hans umgänge med henne.

Men det handlar om mycket annan skit han var inte bjuden på dopet, jag var otrogen, jag är psykiskt sjuk, min äldsta dotter vill inte vara hos mig, mina vänner är psykiskt sjuka.


Det som var gränsen var att när vi nu bestämde umgänge och jag fick veta att han ljög om att han inte skulle vara hos min pappa.....blev jag väldigt förbannad att han planerade ta henne till skåne utan min vetskap.

Efter jag fick veta detta så var jag ändå för umgänge men att han får ringa min pappa fråga om han kan vara där, kan inte bestämma umgänge med mig utan att fråga personen han ska vara hos om det är okej.


Känner mig dock inte bekväm att han ska ha kontakt med nån i min familj då vi inte har nåt med varandra att göra förutom mikaela.

Jag vill att han ska ha kontakt med mikaela men han verkar inte vilja och då fattar jag inte varför han håller på??

Ena dagen ska han gå till tingsrätten den andra ska han hålla sig ifrån så jag blir lycklig??


Det handlar varken om mig eller honom utan om mikaela och vad hon blir lycklig av.

Att vara en bra pappa till henne och försöka göra allt för att kunna träffa henne. Att vara trevlig och snäll mot mig lönar sig oxå.


Hoppas han går till tingsrätten snart så vi får ordningen på denna skiten så han kan sluta hålla på psyka en annan människa. Kommer ringa till familjerätten i vimmerby den 22 juli bestämma tid där, men verkar som han inte verkar våga gå dit med tanke på han är rädd vad jag uppenbarligen ska säga.

kommer enbart bara säga sanningen och hur han varit och hållt på.


anser inte att han är en bra pappa som håller på så här??

hade han velat ha umgänge med henne hade han gått med på att flja med till familjerätten igen för att skriva ett avtal hur vi ska lägga upp hans umgänge.


Men nu är det detta: han har inte träffat sin dotter så värst mycket sedan hon vara 3-4 månader. Och nu ska han ha umgänge med henne nästa vecka med övernattning??

Är det bara jag som är löjlig?? men tycker faktiskt han ska lära känna sin dotter så hon kan lära känna honom innan hon är ensam med honom en natt utan mig. kan blir för mycket för henne annars.


Sagt att han kan ha henne på dagtid.....REGELBUNDET!! sedan kan man utöka umgänget till en natt och efterd et till en helg.

nu när jag sa hur det kunde blir med övernattningen nej då är det jag som inte vill han ska ha nåt umgänge alls med henne.

Jag blir inte klok på den människan!!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards